Media relations
Media relations
WHAT CAN WE DO FOR YOU?
Relations with the media remain an ingredient of a successful recipe. We identify winning strategies for your organization thanks to our in-depth media knowledge. We deploy our network of contacts throughout Quebec and Canada to obtain significant media coverage.
Our Services
- Make media announcements (i.e. press releases, direct media approaches, press conferences, press tours, etc)
- Develop key messages
- Write, edit, and revise press materials (i.e. press releases, invitations, scenarios, etc)
- Distribute press materials to our journalistic contacts
- Prepare spokespeople before interviews
- Carry out press reviews
- Measure the value of press coverage
Social Media
Being present on the Web and different social media platforms is essential. To be recognized and heard, you have to select and invest in the right platforms. Optimize your presence with the advice from our team and our partners who are always on the lookout for the latest trends and technologies.
- Analysis of your social media platforms and your needs
- Community management and engagement
- Creation of advertising campaigns
- Development of editorial calendars
- Organization, management, and execution of contests
THE FIVE STEPS TO A MEDIA RELEASE
Step 1
A first meeting to discuss strategic issues: Who? What? When? How? Why? The possible pitfalls, the coverage opportunities. In short, we examine the situation from all angles to uncover the real news.
Step 2
With our heads brimming with ideas, we begin setting up an effective communication strategy and sequence.
Step 3
Then, we produce press materials tailored to the media industry for the best results.
Step 4
Our team produces a list of media contacts most likely to be interested in the news.
Step 5
Lastly, we reap the fruits of our efforts: publications and interview requests. Obviously, the steps vary from one media release to another. After all, each news story has its own recipe.
THE FIVE STEPS TO A MEDIA RELEASE
Step 1
A first meeting to discuss strategic issues: Who? What? When? How? Why? The possible pitfalls, the coverage opportunities. In short, we examine the situation from all angles to uncover the real news.
Step 2
With our heads brimming with ideas, we begin setting up an effective communication strategy and sequence.
Step 3
Then, we produce press materials tailored to the media industry for the best results.
Step 4
Our team produces a list of media contacts most likely to be interested in the news.
Step 5
Lastly, we reap the fruits of our efforts: publications and interview requests. Obviously, the steps vary from one media release to another. After all, each news story has its own recipe.
ÉTUDES DE CAS
Le Web à Québec (WAQ)
L’équipe de Fernández relations publiques a eu le privilège de voir naître le WAQ en 2010 et de contribuer depuis à son rayonnement grâce à des relations de presse visant à rejoindre un maximum d’influenceurs dans le monde du numérique, des technologies et de l’économie, au Québec comme à l’international. Événement phare de la Semaine numérique de Québec, le WAQ s’est imposé au fil des ans comme l’événement numérique francophone de référence en Amérique.
Meubles South Shore
Depuis 2015, Fernández relations publiques a la chance de travailler avec cette entreprise manufacturière innovante bien de chez nous à travers des offensives médiatiques et stratégiques ciblées. L’équipe a notamment collaboré au lancement de son site transactionnel – une première pour un manufacturier – à son accession au palmarès des 50 sociétés les mieux gérées au Canada ainsi qu’au lancement de la literie pour enfants DreamIt.
iA Groupe financier
En 2017, pour célébrer ses 125 ans d’existence, l’entreprise québécoise souhaitait redonner à la communauté à travers une panoplie d’initiatives sporadiques. Fernández relations publiques a été mandatée pour coordonner tout au long de l’année les relations de presse des nombreuses activités de la tournée anniversaire pancanadienne, à Québec, Montréal, Vancouver et Toronto.
Hit The Floor
Depuis 2016, l’équipe de Fernández relations publiques contribue à propulser Hit The Floor, la plus grande compétition de danse multistyle au Canada et l’une des plus importantes au monde. L’agence est heureuse de piloter les relations de presse de cet événement d’envergure internationale qui a vu le jour à Lévis en 2011, et auquel se sont greffées des éditions torontoise et gatinoise.